WIADOMOŚCI

Javier Villa zastąpi Liuzziego za sterami HRT F111?
Javier Villa zastąpi Liuzziego za sterami HRT F111?
Wygląda na to, że w ramach planów nowego właściciela Hispanii – spółki Thesan Capital – pod koniec trwającego sezonu Vitantonio Liuzzi pożegna się z bolidem HRT F111. Jego miejsce ma bowiem zająć Javier Villa, 23-letni Hiszpan, który obecnie ściga się w serii WTCC.
baner_rbr_v3.jpg
„Tak, to wszystko prawda” - powiedział Villa poproszony przez Italiaracing o skomentowanie doniesień. „Mam niezłą szansę na debiut w Formule 1 wraz z Hispanią”.

Media sugerują również, że debiut 23-latka za sterami bolidu Formuły 1 może nastąpić już wkrótce – podczas jednego z piątkowych treningów. Pierwszy pełny weekend Villa ma jednak zaliczyć dopiero podczas listopadowego GP Brazylii.

„Formuła 1 jest wspaniałą i bez wątpienia nieoczekiwaną okazją” - komentował Jose Ramon Galan, doradca hiszpańskiego kierowcy. „Zobaczymy jak rozwinie się sytuacja”.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

29 KOMENTARZY
avatar
mag93

18.07.2011 10:39

0

Taa HRT niedługo co wyścig będzie miało nowego kierowcę...


avatar
Voight

18.07.2011 11:22

0

żeby tylko limitu kierowców na sezon nie przekroczyli


avatar
MateuszF1

18.07.2011 11:29

0

Jaki jest limit?


avatar
Blaz

18.07.2011 11:33

0

Nie ma (chyba) kierowca daje kasę i jeździ.


avatar
pjc

18.07.2011 11:41

0

No cóż. Chyba Hiszpan zorganizował kolejny wkład finansowy dla hiszpańskiej ekipy. Czołgania do końca sezonu ciąg dalszy. Liuzzi powinien stamtąd uciekać. Tylko dokąd?


avatar
TommyRMF1

18.07.2011 12:03

0

Ten kto debiutuje w HRT będzie miał marną przyszłość....


avatar
TrollMan

18.07.2011 12:13

0

oglądam wtcc i powiem tyle, Villa jest cienki jak sik pająka. co chwilę jakieś wpadki kolizje i kary. że też nie szkoda zespołowi czasu na takiego kierowcę. czy można dostać superlicencję ścigając się wcześniej w serii samochodów turystycznych? swoja drogą ktoś oglądał pierwszy wyścig w Donington Park? czub stawki był nudny( jak zwykle 3 szewrolety od startu do mety), ale w środku działo ! Volvo szalało:)


avatar
Cycorek

18.07.2011 12:38

0

Drugi wyścig był tez ok


avatar
bednara1998

18.07.2011 13:00

0

@7 przecież di resta ma licencję a wcześniej jeździł w wtcc


avatar
luca motorsport

18.07.2011 13:03

0

9. Di Resta jezdzil w DTM


avatar
Sting

18.07.2011 13:03

0

@9 di resta jezdzil w dtm. a to ogromna różnica


avatar
luca motorsport

18.07.2011 13:05

0

7. Villa w latach 2006-2009 szcigal sie w GP2


avatar
devious

18.07.2011 13:11

0

@9 di Resta jeździł w DTM i zdobył mistrza a ta seria ma więcej wspólnego z F1 niż z WTCC pod każdym chyba względem poza wyglądem aut... co do Villi - jest dość przeciętny ale przecież to nie nowość w F1, że kasa robi swoje ;) na jego obronę trzeba jednak pamiętać, że przed epizodem z WTCC jeździł aż 4 sezony single seaterem w GP2 i wygrywał nawet wyścigi! więc jeździć umie... co do zaś superlicencji - to jest dziwny temat bo pamiętam jak dziś, że Kubica w 2005 miał być 3cim kierowcą i jeździć w treningach w Minardi i... nie dostał superlicencji pomimo sukcesów w WSbR gdyż nie miał w ogóle na koncie km w bolidzie F1 podczas testów... natomiast ostatnio każdy dostaje licencje jak leci - czy ma zaliczoną odpowiednią ilość testów i treningów czy nie... tzn. teraz byłoby ciężko odrzucać wnioski na podstawie zbyt małej liczby przejechanych km z prozaicznego powodu - nie ma testów w trakcie sezonu :) i chyba dlatego teraz dają wszystkim jak leci... choć akurat Villa zasłużył na licencję bo ma zaliczonych kupę wyścigów w GP2 :)


avatar
devious

18.07.2011 13:12

0

o widzę nie odświeżyłem strony i powtórzyłem to co kilka osób pisało wyżej :)


avatar
luca motorsport

18.07.2011 13:17

0

Villa w F1 dlugo sie nie utrzyma


avatar
Skoczek130

18.07.2011 13:40

0

Kierowcy mogą zmieniac się co weekend. Ja zespół woli. ;] Co do Villi, jest to kierowca, który w wieku 20 lat już stawał na podium i wygrywał wyścigi GP2. Później jego kariera trochę zahamowała. Teraz jeździ w WTCC, ale jak widac, ma dzianych sponsorów. Nie ma przeciwko niemu żadnych zastrzeżeń. Liuzzi nie jest wybitnym driverem, aczkolwiek życzę mu jak najlepiej. HRT bardziej opłaca się jednak przyjąc "swojego" kierowcę, z "większym portfelem", aniżeli płacic Włochowi, który i tak tym bolidem szans na punkty nie ma! ;]


avatar
Skoczek130

18.07.2011 13:41

0

"""Nie mam ;/


avatar
Skoczek130

18.07.2011 13:44

0

@devious - DTM ma więcej wspólnego z F1, niż WTCC!? ;] No co ty... chyba, że chodzi Ci o koncerny samochodowe, typu Mercedes. ;] Co do superlicencji, GP2 to najwyższa juniorska seria wyścigowa, a staż Javiera w niej jest wręcz ogromny! ;)


avatar
Skoczek130

18.07.2011 13:45

0

@TommyRMF1 - oj nie powiedziałbym. ;] Ricciardo w przyszłym roku może zastąpic nawet Marka Webbera w RBR! ;)


avatar
Skoczek130

18.07.2011 13:48

0

@pjc - Liuzzi powinien się cieszyc, że w ogóle startuje. Lubię go, ale w czasie swojej kariery w F1 nie pokazał za dużo. W FI regularnie lał go Sutil, więc nie świadczy to o nim dobrze. Tonio ciężko będzie utrzymac się w F1, chyba, że znowu będzie testowym. ;/


avatar
Grzesiek 12.

18.07.2011 13:53

0

4. Blaz Chyba jednak jest . Z tego co pamiętam to bez żadnych sankcji kierowcę jednego bolidu można zamienić trzykrotnie ......


avatar
Kazik

18.07.2011 14:07

0

Jeżeli regulamin się nie zmienił to w jednym zespole w trakcie sezonu może chyba wystąpić czterech kierowców.W 2007 roku Spyker użył czterech kierowców i pamiętam,że wtedy mówiono o wykorzystaniu kimitu. Apropo Javiera to nie będzie on takim debiutantem bo zaliczył już testy w BMW-Sauber (2007-Jerez) wspólnie z Marko Asmerem (po którym słuch jakoś zaginął).


avatar
Kazik

18.07.2011 14:10

0

limitu...nie kimitu..co ja piszę.


avatar
Skoczek130

18.07.2011 14:25

0

@Kazik - Asmer niestety zawiesił karierę ze względu na brak funduszy. ;/


avatar
masabitumiczna

18.07.2011 22:31

0

@18. Skoczek130 - oczywiście, że DTM ma więcej wspólnego z F1 niż WTCC, choćby z powodu poziomu aerodynamiki a limit jest 4 kierowców w sezonie w jednym zespole


avatar
dziarmol@biss

19.07.2011 10:28

0

Villa to ten piłkarz ??? ;-))


avatar
devious

19.07.2011 15:35

0

@Skoczek130 jak już mówiłem DTM jest bliżej F1 niż WTCC praktycznie pod każdym względem poczynając od samej konstrukcji "bolidu" a kończąc na poziomie rywalizacji (jakości kierowców - przez DTM przewija się cały zastęp byłych kierowców F1 zaś w WTCC to są rodzynki typu Zanardi czy Monteiro) długości wyścigów, pitstopach itd itp - w DTM są to prototypy z nadwoziem tylko udającym auta seryjne czyli coś jak w NASCAR... w DTMach jest dużo mocy (nie wiem ile teraz, ale już kilkanaście lat temu było to ponad 500 koni!), dużo trakcji, są świetne zawieszenia, opony i hamulce oraz całkiem rozbudowana aerodynamika... no i regulamin techniczny jest dość liberalny więc inżynierowie mogą się popisywać trochę jak w F1 - przynajmniej tak było kilka lat temu, nie wiem może teraz coś pozmieniali ;) w WTCC za bardzo nie ma kombinacji, dąży się do wyrównania szans (choć ostatnio wynikło wielkie zamieszanie zw. z silnikami, nie ma już walki w czubie i takiego jak kiedyś wsparcia producentów i ogólnie seria trochę jakby podupadła) i podkreslam nie jestem ekspertem od WTCC czy BTCC ale wydaje mi się, że jednak DTMy to własnie taka F1 w nadwoziach turystycznych zaś WTCC jest serią popularną ale dosyć niskobudżetową i jednak dzieli ją od F1 ogromna przepaść... DTM kojarzy mi się właśnie bardziej z F1 niż z WTCC - poza oczywiście samym wyglądem aut :)


avatar
Ferrari150

20.07.2011 09:03

0

Vitantonio Liuzzi z tego co wiem wpakował do hrt całą odprawę z Force India.. chciał walczyc.. walczył.. z Kartikejanem... a teraz co? juz mu dziękują?


avatar
Skoczek130

20.07.2011 18:59

0

@devious i @masabitumiczna - ok, zgadzam się. pzdr ;)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu